تشكر 'هو جین تائو' از 'احمدی نژاد' برای پیشرفت روابط ایران و چین
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ، رییس جمهوری خلق چین این سخن را در آغاز نشست هیات های مشترك دو كشور در محل تالار بزرگ خلق پكن بیان كرد.

' محمود احمدی نژاد ' رییس جمهور ایران در این ملاقات گفت : پیشرفت های چین در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی ، فن آوری و علمی باعث خرسندی دولت و ملت ایران است.

وی افزود : ما مطمئن هستیم كه این پیشرفت ها با همت ملت ، دولت و آقای ' هو جین تائو ' رییس جمهور چین حاصل شده است.

رییس جمهوری كشورمان رابطه تهران - پكن را همواره بر اساس دوستی متقابل توصیف كرد.

وی در این دیدار با بیان این كه، جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های چین را به نفع همه بشریت می داند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت های چین در عرصه های گوناگون خوشحال است.

احمدی نژاد افزود: پیشرفت های علمی، فرهنگی، اقتصادی و فناوری چین، مرهون همت ملت این كشور و مدیریت خوب رییس جمهور، رییس پارلمان و مجموعه دولتمردان این كشور است.

وی با بیان این كه، روابط دو كشور به عنوان دو كانون فرهنگ و تمدن جهانی همواره دوستانه و صمیمی بوده است، تصریح كرد: ایران و چین مبدا و مقصد جاده ابریشم بوده اند كه در فاصله بین این دو كانون فرهنگ و تمدن یك خط فرهنگی بسیار درخشان در طول تاریخ ترسیم شده است.

هوجین تائو رییس جمهور چین نیز با بیان این كه، ایران پس از انتخاب احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور همواره گسترش و ارتقاء سطح روابط با چین را در اولویت توجهات خود در عرصه سیاست خارجی قرار داده است، گفت: این موضع بسیار ارزشمند بوده و امروز نیز فرصت مناسبی است تا سران دو كشور بتوانند در خصوص گسترش روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه به طور عمیق و مفصل بحث و تبادل نظر كنند.

نشست هیات های دو كشور كه دقایقی قبل آغاز شد در محل تالار بزرگ خلق پكن ادامه دارد.

رییس جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب در راس یك هیات بلندپایه برای شركت در اجلاس سران سازمان همكاری شانگهای و روابط دو جانبه وارد پایتخت چین شد.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: